Tesla, Autopilot Model S kazasıyla ilgili davayı kazandı

Cuma günü bir California eyalet mahkemesi jürisi, sürücü destek yazılımının, araç sürücüsünün çenesinin ve dişlerinin kırılmasına ve sinir hasarına neden olan bir Model S kazasından sorumlu olmadığına ilişkin karar verdi. Justine Hsu, 2020’de EV’si Los Angeles şehir caddesinde Otopilot devredeyken orta refüje savrulduktan sonra Tesla’ya dava açmıştı. Hsu, Tesla’nın hava yastıklarının yazılımında ve tasarımında kusurlar olduğunu iddia ederek 3 milyon dolardan fazla tazminat talep ediyordu.

Tesla ise kazadaki sorumluluğunu reddetti. Hsu’nun, şirketin yazılım kullanım kılavuzunda yapılmaması yönünde uyardığı şehir içinde Otopilot uygulamasını kullandığını savundu. Jüri, Hsu’ya tazminat ödenmesi talebini reddetti ve otomobil üreticisinin Otopilot ile ilgili gerçekleri kasıtlı olarak ifşa etmediğini söyledi.

Tesla, Autopilot Model S kazasıyla ilgili davayı kazandı

Reuters’in belirttiği gibi, denemenin sürücü yardım modunu içeren ilk denemeler arasında olduğuna inanılıyor. Sonuç “diğer davalarda yasal olarak bağlayıcı” olmayacak olsa da, avukatların teknolojiyi içeren gelecekteki olayları nasıl ele aldıkları konusunda yol gösterici olması bekleniyor.

Davanın sonucunun, Tesla’nın Otopilot ve “Tam Kendi Kendine Sürüş” yazılımı hakkındaki iddialarıyla ilgili olarak zaten karşı karşıya olduğu incelemeyi kolaylaştırması ise pek olası değil. Otomobil üreticisi, yılın başında ABD Adalet Bakanlığı’nın bazı belgeler talep ettiğini doğruladı. Şirket ayrıca ABD Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi tarafından park halindeki acil durum araçlarının dahil olduğu Otopilot çarpışmaları nedeniyle de soruşturma altında.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir